Internacional Cultura Societat Politica Tecnologia Medi ambient
logo
Connectats: 251
Raconaires: 131
Anònims: 120

16567 raconaires
Barra temes
Barra de temes
 
peu_caixa

Dijous, 9 de desembre de 2004 a les 21:43
Informa: raticat

ImatgeMolts països al llarg de la història s'han recolzat en la figura d'un animal, real o mític, per bastir la seua consciència de poble. Els francesos han usat el gall, els espanyols l'àguila i el bou, els americans bush… i així una llarga llista d'exemples. Fa uns anys eixia a Catalunya l'esperançador projecte d'un gat que s'enfronta encara avui amb el bou amb molts menys recursos i plantant cara a la xuleria amb somriures. Els valencians i les valencianes no podem estar parats. Hem perdut massa símbols a favor de la fatxenda que ens expolien el País.

Quants cops has jugat al carrer a futbol amb els rats penats a sobre teu les vesprades d'estiu? Quants cops t'has parat a pensar en un animal recordat a sovint tan sols per l'usurpació blavera de la centenària entitat de Lo Rat Penat? Ja hi ha prou germans, recordant als nostres poetes, via fora que tot està per fer i tot és possible. El rat penat serà el nostre símbol contra els aguilutxos i els bous dels espanyols. Front al seu masclisme, xuleria i colonialisme oposarem el vol lliure de les vesprades i les nits, el silenci i el saber anar fins i tot amb els ulls clucs.

El rat penat ens reafirma com a valencians i ens uneix més encara a la resta dels Països Catalans, present a l'escut de Mallorca i Barcelona en diverses époques, també figurava a l'escut del Barça quan es va fundar al 1899. La llegenda diu que un rat penat va parar al cap de Jaume I quan va entrar a València, tot i que hi ha altres versions, però el cas és que l'home va quedar lligat a l'animalet, i de pas nosaltres l'hem tingut present des de sempre.

És un animal força típic dels Països Catalans, present en la nostra història i que com nosaltres, no el voreu mai parar, vola i vola i no s'atura en cap arbre a fer refilets, almenys als ulls de la gent normal. Nosaltres som iguals, treballem, treballem i no ens aturem mai i la gent pensa que mai descansem i estem sempre volant.

Contra el colonialisme, per València i per la terra, lluita amb nosaltres, uneix-te al RAT!


Llindar:  de 32 comentaris
Mode: 
fluxe
avatar
  per anticoifea 9 de desembre de 2004 a les 21:55
visca el catigat i el rat penat, fora burros, els catalans no som burros!






pixelfluxe
avatar
  per Toni_el_Grosa 10 de desembre de 2004 a les 23:45
Veig que encara queda gent que troba que el ruc és un animal inferior. És un símbol perquè es tracta d'una raça en perill d'extinció però que resisteix. Com nosaltres. I el gat és un animal independent. Molt bé. Benvinguts tots dos. Però no fem com amb les estelades. Que cadascú porti el que vulgui! El que compta és tenir símbols! El ruc és un animal tan respectable com tots els altres.

pixelpixelfluxe
avatar
  per Ariela 11 de desembre de 2004 a les 15:32
Ara t'escolta, ja era hora, creia que era l'unic que pensava aixi.
jo al cotxe tinc el burro, ase, guarà o com volgueu dir-li, i al costat el Cat, i si puc posaré el gos d'atura i el rat, com més millor.
El que no estic d'acord es que determinada gent s'el faci ell mateix, hem de contribuir amb la causa, i prou de burros roses i taronjes...

pixelfluxe
  per Sargantanaa 22 de maig de 2005 a les 21:48

tENS RAÓ, RESPECT EL RUC PERÒ no és L´animal ádequat per representar-no...NO SOM RUCS!!!
 
Visca el catigat i el Rat-penat!!(Jo duc els dos a la moto)
 
Catistes??  Siiiiiiiiiiiii!!
Ratpenatistes??  Siiiiii!!
Turistes??  NNooooooo!!
Burristes-ruquistesss??? NNooooooorr!!
fluxe
avatar
  per Alojaa 9 de desembre de 2004 a les 22:02
I ara, fa mesos que el van parir.

fluxe
  per SENTANDREU_FANa 9 de desembre de 2004 a les 22:19
Qui va ser s´alma il.luminada k va nombrar es rat penat simbol d s´independentisme valencia, en carod rovira???

Vau fer algun referendum x sa comunitat valenciana x arribar a aket consens???

ES SIMBOL D SA COMUNITAT VALENCIANA ES CARODETA (EL BURRO D CAROD I EL DINERS EN LA ETA), jijiji

P.D.: ES INDEPENDENTISTES EN UNA GRAN MAJORIA CREC JO K ESTAN BEN REPRESENTATS X UN BURRO COM A SIMBOL.


pixelfluxe
avatar
  per Alojaa 9 de desembre de 2004 a les 22:26
Escolta, que durant els primers dies de confusió tenia la seva gràcia veure com difamaveu això dels "diners d'en Carod amb ETA", però vist que tot era absolutament fals, no et fa una mica de vergonya alinear-te amb el grup d'ultradreta que amb bandera d'una esvàstica en rojigualda que hi havia darrere de la denúncia?

Editat al dia 09 de desembre del 2004, a les 22:35
 Editat al dia 09 de desembre del 2004, a les 22:35
pixelfluxe
avatar
  per Sabadellenca 9 de desembre de 2004 a les 22:29
Mira, en canvi els espanyols com tu ja esteu ben representats per en franco i els seus descendents.

Després t´enfades si et dic feixista!

SENTANDREU_FAN

fluxe
  per IgnasiFleixa 9 de desembre de 2004 a les 22:57
Aquests del Bloc ja no saben que fer per captar militants

pixelfluxe
  per raticata 10 de desembre de 2004 a les 0:00
No som bloqueros. Som militants de l'esquerra independentista! Que lluita pels paisos catalans, per la llibertat del nostre poble. No tenim absolutament res a veure amb el bloc ni amb organitzacions simpatitzants.

INDEPENDÈNCIA I REVOLUCIÓ!

pixelpixelfluxe
  per IgnasiFleixa 11 de desembre de 2004 a les 8:25
Doncs si és veritat que sou de l'esquerra independentista pancatalana perquè feu el joc al Bloc buscant signes d'identitat diferents a la resta de la pàtria?

pixelpixelpixelfluxe
  per raticata 11 de desembre de 2004 a les 20:55
Però t'has parat a llegir el que diem?
Som colegues dels del CAT i ens estem ajudant en el que podem! NO SOM REGIONALISTES. QUE QUEDE BEN CLAR.
LLUITEM PER UNS PAÏSOS CATALANS LLIURES!

pixelpixelpixelpixelfluxe
  per IgnasiFleixa 12 de desembre de 2004 a les 10:01
Series capaç, en el teu fur intern, de reflexionar críticament la vostra estratègia? Veuries que no vaig gens equivocat.

pixelpixelpixelpixelpixelfluxe
  per raticata 12 de desembre de 2004 a les 14:32
Doncs sí, pense que el que va equivocat ets tu. No se qui ets, ni si milites en alguna organització, però et puc asegurar que tant gent com d'endavant, maulets, psan, cepc....del país valencià i del principat (d'altres zones del país no ho sé) els agrada la iniciativa. Les organitzacions no s'han pronunciat perquè no cal, vaja. A més que a tots els llocs hi ha gent q no li agrada, però tampoc els agrada el burro, ni tampoc el cat. Gent hi ha per tot. Però ja que dius que no t'agrada aquesta iniciativa, continua en el teu treball diari i deixa treballar als demés tranquils. Les crítiques s'accepten, però no entres dient directament que som bloquers, perquè no saps qui som, no ens coneixes. Així que segueix lluitant pel teu camí o camins per uns països catalans i deixa als demés fer els seus. No sempre plou a gust de tots.

INDEPENDÈNCIA I REVOLUCIÓ!

pixelpixelpixelpixelpixelfluxe
  per raticata 12 de desembre de 2004 a les 14:40
Per cert, no sé si eres conscient del que suposaria recuperar aquest símbol. Els símbols perduts cal recuperar-los, certes entitats culturals també! NO ENS ATURARAN EN LA RECUPERACIÓ DELS NOSTRES SÍMBOLS //*//

fluxe
  per anonimoa 10 de desembre de 2004 a les 8:45

¿¿¡¡ Pero Transilvania está en Valencia?!!

fluxe
  per anonimoa 10 de desembre de 2004 a les 8:50
Donde habeis dejado a Robin

pixelfluxe
avatar
  per PotaBlavaa 10 de desembre de 2004 a les 10:10
Només rius tu de les teves tonteries, no sé si te n'has adonat.


pixelpixelpixelfluxe
avatar
  per PotaBlavaa 10 de desembre de 2004 a les 18:34
Doncs riure de les própies pallasades d'un mateix és ben trist.

En fi...

fluxe
  per uruseia 10 de desembre de 2004 a les 10:43
Qualsevol simbol es necessari i alhora enriquidor per enfrontar-se a l'opresio espanyola, i tant se val si es un rat-penat un burro o un gat l'important es la unio dels Paisos catalans.......tots units farem més força....
pd-pel sentandreu millor que no fagi comentaris si no els pot demostrar



pixelfluxe
avatar
  per Llibercata 10 de desembre de 2004 a les 18:22
El ruc a mi m' agrada perquè descol.loca molt els espanyols. Precisament la ironia catalana ens distingeix bastant de l' orgull celtibèric. A més és sa riure' s d' un mateix...
Ara bé benvingut sigui qualsevol símbol que ens distingeixi dels invasors espanyols.









fluxe
avatar
  per Magraner de la Riberaa 10 de desembre de 2004 a les 19:02
Hui he vist a Catarroja a un parc la rata penada pintada a una font. Estaba baix del dibuix hi habia escrit Pais Valencià, pero es veu que un de tants blaveros que abunden en eixe poble habien pintat a sobre de Pais, deixant sols, la paraula valencià.

fluxe
avatar
  per viufinslamorta 10 de desembre de 2004 a les 19:02
Aviam, però el rat-penat no és el símbol de la franja de ponent??? Estic perdut

Salut i força

fluxe
  per Guillemota 10 de desembre de 2004 a les 20:24
Doncs jo no sóc valencià i la rata-pinyada és el símbol que més m'agrada... per a tot el país.

Tindria gràcia, sobretot amb els Principatins: som xuclasangs, ja ho sabeu.

pixelfluxe
avatar
  per Pinyolvermella 10 de desembre de 2004 a les 21:10
Voldria afegir que a les Illes el rat penat també identifica els idndependentistes. Al menys, fa tres o quatre anys, Alternativa per Mallorca va fer tota una campanya al respecte. No sé com deu estar ara.

fluxe
  per joanjoa 11 de desembre de 2004 a les 4:45
Sap algú si hi han adhesius del rat-penat?
On es podrien comprar? Jo en vull tindre!

Visquen els PPCC i visca la terra


fluxe
avatar
  per Roger casanovaa 11 de desembre de 2004 a les 15:38
CREC QUE HAURIEM DE CONSENSUAR ELS SIMBOLS, EL RUC PODRIA SER EL SIMBOL DE LA RESISTÈNCIA INDEPENDENTISTA ARREU DELS PAÏSOS CATALANS, I DINTRE D'AQUESTOS EL GAT EL DE CATALUNYA, EL RAT PENAT EL DEL PAÍS VALENCIÀ I ELS DE LES ILLES QUE N'ELEGEIXIN UN, TOTS ELS SIMBOLS TENEN CABUDA SEMPRE QUE REAFIRMIN L'IDENTITAT DE LA NOSTRA NACIÓ I DE LA NOSTRA LLUITA.
INDEPENDÈNCIA PPCC!!!!
PD:
PER SENTANDREU FAN
COM? COM? COM?
COM SOBRES!!!!
QUAN? QUAN? QUAN?
QUE QUAN CALLARÀS!!!!!
QUI? QUI? QUI?
QUE QUI T'ESCOLTA????!!!

fluxe
  per Oriolhernana 11 de desembre de 2004 a les 16:02
Em sembla deplorable això dels símbols amb animals. El debat és tan intens perquè molta gent es posa el ruc o el gat i prou i això és ridícul. L'únic simbol vàlid és el CAT per tapar la E a la matrícula i prou. Si algú s'hi vol posar un animal, 2 o 3 que ho faci però si realment vol fer alguna cosa per catalunya que posi un CAT a la matrícula a sobre la E o en cas de ser antiga al davant de la B, la L, la GI o la T.
Jo porto el CAT i prou, és l'únic símbol vàlid per representar Catalunya, però és el menys utilitzat. Quanta gent que està opinant només porta animals i s'oblida de posar un CAT o una senyera? siusplau! abans d'opinar i dir la vostra penseu si realment el que feu és treballar per Catalunya o només parleu.

pixelfluxe
  per raticata 11 de desembre de 2004 a les 18:34
I la V, CS i A què...i la de les illes? i la de la catalunya nord? i la franja? PROU REGIONALISMES!!!

T'has oblidat de la meitat dels Països Catalans!

pixelpixelfluxe
  per Oriolhernana 11 de desembre de 2004 a les 19:47
Parlava de Catalunya perquè és el lloc on seria més normal veure CATs. Pel que fa als llocs de fora de Catalunya prou feines hi ha en mantenir el català i els elements de la cultura catalana com per perdre el temps discutint de simbologies. I malauradament el concepte Països Catalans és cada día que passa més utòpic.

peu_caixa
 
peu_caixa
 


[Ajuda
peu_caixa
 





















Vols anunciar-te a
Racó Català?
caixa_petita